Цифровая платформа по разработке и применению цифровых двойников CML-Bench®
Уникальный онлайн-курс «Цифровые двойники изделий»
Мероприятия 30 Марта 2012 года
Данная новость была прочитана 4592 раза

Конференция, посвящённая применению CAE-технологий в автомобильной промышленности - Automotive CAE Grand Challenge Conference - состоится в Ганау 3-4 апреля 2012. Программа конференции

Конференция, посвящённая применению CAE-технологий в автомобильной промышленности, состоится в Ганау 3-4 апреля 2012.
 
В частности, в конференции, посвящённой применению CAE-технологий в автомобильной отрасли - Automotive CAE Grand Challenge Conference примет участие компания e-Xstream engineering - партнер ООО Лаборатория "Вычислительная механика" (CompMechLab Ltd.) и  разработчик инновационной платформы для нелинейного моделирования композитных структур и материалов на микро- и макроуровне DIGIMAT.
 
В последние 20 лет компьютерное моделирование стало неотъемлемой частью разработки концепции новых автомобилей. Невероятный прогресс в развитии программного обеспечения и компьютерных технологий позволяет осуществить предварительное высокоточное моделирование практически любой конструкции автомобиля и процессов, возникающих в данной конструкции, прежде чем будут изготовлены первые прототипы в металле. Компьютерные технологии нашли своё место на каждом шаге проектирования автомобиля, от общей концепции дизайна и выбора материалов до проведения виртуальных краш-тестов и оценки эффективности производства.
 
Программная система DIGIMAT, интегрируемая также с другими системами CAE-анализа, также широко применяется автомобильными компаниями, которые, в свою очередь, год от года используют всё больше композиционных материалов для производства автомобилей.

 
Конференция под названием Automotive CAE Grand Challenge Conference пройдёт в городе Ганау (Германия) 3-4 апреля 2012 года.
 
Conference Program

Agenda April 03, 2012

CAE General: Simulation Data Management along the Development Process- Plenary Session 9:00 - 13:00
Industry Requirements
  • Audi AG - Karl Gruber
    CAE Data Management - Current and Future Challenges
Research State of the Art
  • Fraunhofer SCAI - Clemens-August Thole, Rodrigo Iza-Teran
    From Simulation Data Management to Collaborative, Distributed, Interactive Simulation Data Analytics
Software Solutions
  • Beta-CAE - Dr. Stelios Seitanis, G. Margellou
    Using SPDRM to Orchestrate all Actors Involved in CAE
  • DYNAmore - Dr. Heiner Muellerschoen, Marko Thiele
    Software for Simulation Data and Process Management in Industrial Automotive Application
  • GNS Gesellschaft für numerische Simulation mbH - Claudius Schoene
    Evaluation and Presentation of Large Numbers of Simulation Resulst from a SDM System
  • PDTec AG - Dr. Guenter Staub
    A Smart SDM -Solution for Small and Medium Sized Automotive Suppliers
  • T-Systems - Hans-Juergen Obramski, Christer Neimoeck, Witali Weber
    Efficient Variant Management with MEDINA/SDM
Young Scientist
  • University of Applied Sciences Aachen - Anuja Nagle, Prof. Dr.-Ing. Dieter Weichert, Imperia GmbH - Prof. Dr.-Ing. Thilo Roeth
    "Intelligent Car Body" - A Design Approach for Construction of a Virtual Car Body for Small Sized Vehicle Batch Production

Safety: Stability and Robustness of FE Dummy Models- Parallel Session 14:30 - 17:30
Industry Requirements
  • Jaguar Landrover - Richard Brown
    Variability in Dummy Models
Research State of the Art
  • PDB - Dr. Christian Gehre
    Trends and Pitfalls of Dummy Model Development
Software Solutions
  • Altair Engineering - Marian Bulla, Franck Njilie
    Robustness and Stability of RADIOSS Dummies and Barriers
  • Beta-CAE - Lambros Rorris, Athanasios Lioras, Athanasios Fokylidis
    Robustness Analysis of Safety Simulations
  • Humanetics - Robert Kant, Karl Koschdon
    Challenges for a Dummy Manufacturer

Durability: Hypotheses for Damage Accumulation- Parallel Session 14:30 - 17:30
Industry Requirements
  • MAGNA STEYR Fahrzeugtechnik AG & Co. KG - Franz Ruprechter
    Fatigue Life Estimation - Needs for Virtual Development in Automotive Industry
Research State of the Art
  • Munich University of Applied Sciences - Prof. Dr.-Ing. Klemens Rother
    Damage Accumulation - Overview about Attempts to Solve this Issue
Software Solutions
  • e-Xstream engineering - Jan Seyfarth, Roger A. Assaker
    Fatigue of Composites: Moving Towards the Lifetime Prediction for Injection Molded Plastic Parts
  • LMS Deutschland GmbH - Dr. Michael Hack
    The Prandl Damage Operator - Application in Thermal Fatigue - Outlook for Composites
  • Magna Powertrain - Helmut Dannbauer
    New Methods for Fatigue Life Prediction of Brittle and Ductile Materials

Evening Reception 19:00 with the Cocktail Angels


Agenda April 04, 2012

Crash: Material- and Failure Models for Composites- Parallel Session 9:00 - 12:15
Industry Requirements
  • Automobili Lamborghini SpA - Karsten Schuffenhauer
    Crash-Simulation During the Development of the Lamborghini Aventador LP700-4
Research State of the Art
  • ViF The virtual Vehicle - Dr. Thomas Karall
    Simulation of Composites in Crash
Software Solutions
  • Altair Engineering - Dr. Christian Alscher, Dario Mendolicchio
    Latest developments to model Composites including repture in RADIOSS
  • DYNAmore GmbH - Dr. Stefan Hartmann, Dr. André Haufe, Dr. Thomas Muenz
    Current Activites in Composites Modeling with LS-DYNA
  • ESI GmbH - Prof. Dr. Anthony K. Pickett, Fabrice Payen
    Status and Challenges for Predictive Crash Simulation of Textile Composites
  • e-Xstream engineering - Jan Seyfarth, Roger Assaker
    Challenges and Solutions for the FE Analyst in the Crash Modeling of Plastic Composite Parts

NVH: Vibration Comfort- Parallel Session 9:00 - 12:15
Industry Requirements
  • Jaguar & Land Rover - Dr.-Ing. Prashant Khapane, Jan Prins
    Off Road Capability Simulation: Challenges and Hurdles
Research State of the Art
  • University invited
    Vibration Comfort - Reasearch State of the Art
Software Solutions
  • Altair Engineering - Hans Gruber
    NVH Performance Optimization of full Vehicles in Automotive Development
  • Dassault Systemes Deutschland GmbH - Dr. Andreas Franck
    Accounting for Rolling Tire dynamics in Full Vehicle NVH analysis
  • ESI GmbH – Willem van Hal, Christian Marca
    Efficient Methods to Handle Time and Frequency Dependency in Static and Vibrational Comfort

CAE General: Robust Design- Plenary Session 13:45 - 17:00
Industry Requirements
  • Daimler India - Srikanth Kethu
    Robustness Analysis in Crashworthiness
Research State of the Art
  • Fraunhofer SCAI - Dr. Tanja Clees, Dr. Lialia Nikitina, Dr. Igor Nikitin, Daniela Steffes-Lai, Nils Hornung
    Robust Design in the Automotive Industry - An Overview
Software Solutions
  • Contact Software/Munich University of Applied Sciences - Michael Marijanovic, Prof. Dr.-Ing. Klemens Rother
    Robust Parametric Modelling - a Prerequisite for Efficient Robust Design Optimization
  • Dynardo GmbH - Dr. Johannes Will
    Robust Design Optimization for Automotive Applications
  • ESTECO Srl – Prof. Carlo Poloni
    Multi Objective Robust Design Optimization: a Mature Technology for Design under Uncertainties
Более подробно узнать о конференции и о возможности участия Вы можете на официальном сайте мероприятия - http://www.carhs.de/de/training/seminar_functions.php?sem_code=1896
Теги новости:
e-Xstream engineering DIGIMAT